poster

Climax

  • Francie

    Climax

  • Slovensko

    Climax

  • Austrálie

    Climax

  • Velká Británie

    Climax

Drama / Horor / Taneční

Francie, 2018, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dubinak
    *****

    Gaspar se po třech letech vrací s novým větrem do plachet a že je ten vítr sakra silný. Spíš než vítr, je to hurikán, tornádo a tajfun veškerých Gasparových tužeb, které chtěl zase zprostředkovat psychedelickou kamerou na plátno a způsobit tak epileptikům několik opravdu silných záchvatů. Velice lituju postaršího páru, který šel očividně do kina s myšlenkou, že dostane nějaký pěkný umělecký taneční kousek. Tentokrát mě potěšilo množství postav a je vidět, že Gasparovi tohle přepínání z dialogu na dialog svědčí a že se u žádné nezastavoval moc dlouho. Už jen ten prvotní tanec je neskutečná orgie, co se týče kameramanské zručnosti a diváckého požitku. Děj opravdu žádný nečekejte a jen se ponořte do té absolutní filmařské anarchie, která nedodržuje zhola žádná pravidla. Hudebně a tanečně je to neskutečně natřískané, ale co příjde potom, to už je jen na každém, jak tuto látku pojme. Gasparovo druhé jméno je šok a svého jména opět dostál.(9.12.2018)

  • Filmmaniak
    ****

    Sledovat filmy Gaspara Noého je jako objevovat nové formy komunikace. Úvodní taneční scéna je hypnotická dokonalost a čistá extáze, všechno ostatní je hlavně o tom, kam až jste ochotni zajít a kam až sahá vaše divácká výdrž. Velkolepá kameramanská show a epileptická choreografie za doprovodu techna na tripu aneb Noé ví, jak umíchat sangríu na míru. Posbíral své nejčastější trademarky, rozsypal je na tanečním mejdanu a cíleně tak stvořil halucinogenní apokalypsu s nulovým dějem, ale maximální efektností. Divoká a dravá experimentální jízda, neuvěřitelně progresivní a zároveň narcisticky pohroužená sama do sebe, ale tak co jiného taky od Noého čekat.(7.7.2018)

  • Vančura
    ****

    Hodně se mi to líbilo, byť ne bezvýhradně. Vadil mi ten zdlouhavý úvod s nesnesitelně banálními interview se všemi protagonisty, nesedla mi tam ta Angie na konci (Stouny jsem nikdy moc nemusel a tato jejich notoricky ohraná skladba na mě v kontextu jinak bezchybného soundtracku působila jako pěst na oko) a konečně mi občas vadila chaotická kamera, která mi bránila vnímat, co se vlastně děje na scéně. Jinak za mě ale velké nadšení - ten film má strašně zajímavý výběr herců, ta dlouhá taneční scéna je naprosto geniální, dokonalá hudební a obrazová stránka je kapitola sama o sobě, a celkově jsem v kině u Climaxu prožíval pocit, že jsem takový film asi nikdy neviděl. Takže už jen za tu velkou porci filmařské invence palec nahoru.(2.11.2018)

  • Enšpígl
    ***

    Nevěříš, nechápeš, ale jedeš v tom s nima, díky Gasparovi zručně natočené hudební i obrazové intezivnosti. Ovšem kromě dokonalé obsahově prázdné provokaci nic jinýho nedostaneš. Jsem rád, že jsem měl možnost vidět zrovna Gaspar Noého na projekci osobně, celou jsem mu koukal na hlavu v naděju, že se dostanu uvnitř a zřím.(24.10.2018)

  • sonnak
    ****

    Můj první Noé byl silný a rozporuplný zážitek. Po technické a herecké stránce naprosto brilantní, ale místy zároveň otravně předimenzovaný (180° kamera); choreograficky dechberoucí, ale nejednou zbytečně repetitivní. Překvapivě funkčně, nenuceně a s nadhledem fungovalo představení 10+ charakterů a jejich motivací pomocí tanečního intra a několika "povrchních" rozhovorů. Zatímco mě mrzí, že film údernou formu nevyužívá ke sdělení něčeho hlubšího, než že nejděsivější ze všeho je nakonec stejně křehkost lidské psychiky a prchavost sociálních masek, někteří by ve filmu spíše uvítali, cituji divačku sedící vedle mě "víc čůráků a píč."(31.10.2018)

  • - Film byl natočen za pouhých 15 dnů a dostříhán den předtím, než byl uveden na festivalu v Cannes. (Stoka)

  • - Jeden z důvodů, proč Gaspar Noé natočil svůj film Climax v rekordním čase, prý byly peníze. „Byl jsem finančně úplně na mizině a měl jsem zaplatit asi 50 tisíc euro. Potřeboval jsem práci, vypadalo to, že budu muset vzít zavděk reklamou na parfém. A parfémy považuji za vůbec nejhorší věc na světě. Byla by to práce pro nepřítele.“ (Zdroj: Aerofilms)

  • - To, že opona na pódiu připomínala francouzskou vlajku, byla podle slov režiséra jen náhoda. Totéž platí v případě sněhu před klubem, původně byla v plánu bouřka. (Mates...)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace