poster

Favoritka

  • Velká Británie

    The Favourite

  • USA

    The Favourite

  • Slovensko

    Favoritka

  • Austrálie

    The Favourite

  • Nový Zéland

    The Favourite

Drama / Komedie / Historický / Životopisný

Irsko / Velká Británie / USA, 2018, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ****

    Řecký režisér Yorgos Lanthimos a bizarní a velmi křehké vztahy zase trochu jinak. První půlhodinka je skvostná. Nerozhodná, fyzicky i psychicky zlomená, dětinská a náladová královna Anna, poslední Stuartovna, se zásadními kroky věří rádkyni i přítelkyni na intimní chvilky Rachel Weisz. Mají spolu velmi intenzivní a netradiční vztah. Nabourá ho až ctižádostivá sestřenice Emma Stone, která nejprve dostává rákoskou coby obyčejná služebná, ale svou pílí si chce taky kousek koláče ukousnout. Jenže dosavadní rádkyně (vládkyně) se nehodlá o přízeň s nikým dělit. Od Lanthimose je to zatím nejméně ujetá šílenost, do pokřivené lidské společnosti ale rád dál pálí ostrými. Navíc s velmi dobrou kamerou, kupříkladu s využitím efektu rybího oka. Královský dvůr je prohnilý, mezi postavami to sympaticky jiskří, pánové jsou tu za nadržené podivíny, dámy za vypočítavé mrchy. Jenže pak se to nějak zlomí a nevraživost mezi oběma ženami začíná nudit. Řecký mistr bizarnosti jakoby vyměkl, nikdy nejdeme úplně na dřeň, místo šokování přichází v druhé polovině až takové monotónní pojetí. Krutost a syrovost, stejně jako kroky ve spojitosti s opojení mocí se nabízely. Emoce mi chyběly, provokativní humor zrovna tak. Vlnu tentokrát nejpřístupnější Lanthimos neudělal. Koutky necukaly. Škoda. Oceňované herečky samozřejmě fajn, ale do vzduchu z jejich výkonů určitě neskáču. 70%(24.1.2019)

  • Malarkey
    ***

    Řecký režisér vylítnul z řecké weird kinematografie jako bájný pták Fénix a dostal nabídku natočit něco většího, evropského, z prostředí anglické aristokracie. K tomu dostal na starost tři zkušené herečky, které tu předvádí absolutní bezcharakterní dno a jelikož je sám trošku divnej, pojal to poměrně opulentně. Škoda, že je film tak dlouhý. Být to kratší, asi bych se u této ujetiny nestihl ani nudit. Divných věcí je tu ale tolik, že to co Vám v prvních pěti minutách přijde divné, Vám v poslední půl hodině přijde poměrně běžné. Respektive tak běžné, že na daný záběr budete koukat a v podstatě nehnete ani brvou. Film je v podstatě natolik divný, že jsem u něj přišel o kus lidských emocí. Musel jsem vypít flašku Portského, abych si trošku urovnal myšlenky a vyskočil ze světa šlechty, kde se děje řada odporností a všem to přijde normální. Kvality film nicméně má. Nejvíce na mě, kromě hereckých bezemočních výkonů, zapůsobilo prostředí zámku a originální kamera.(5.2.2019)

  • Mona-Lisa
    *****

    Takový ten pocit, že je něco natočené jenom pro vás. Že někdo vyplnil filmová okýnka takovým neskutečně originálním bizárem, posadil vás do sedačky na dvě hodiny, odpoutal vás od okolní reality dokud nezačnou finální titulky a nenechal vás ani na sekundu vydechnout. Spolu s Wesem Andersonem a Tarantinem se této moci nade mnou dostává i Lanthimosovi. I když si teď budu trošku protiřečit, není to vůbec film, který si člověk užije při chroupání popcornu. Ne, tento film křičí vyplivni to, pokus se nepozvracet, směj se, boj se, buď znechucený, vzpamatuj se a buď uchvácen tím, čeho si byl právě svědkem (pořadí nechť si každý upraví podle sebe). Bravo a smekám.(28.1.2019)

  • kajas
    ***

    Nemám žádný velký přehled o vývoji jiných národních kinematografií než je ta naše, přesto mi v hlavě utkvěl pojem "řecká divná vlna". Přední osobností tohoto hnutí je právě Lanthimos, který mě svým tvůrčím přístupem zaujal už v "Humrovi" a totálně mě dostal předloňským "Zabitím posvátného jelena". Na jeho nový film jsem se těšila i díky příznivým zahraničním reakcím a nominacím na Zlaté glóby. Čekala jsem další brutálně černou komedii plnou bizarností, tentokráte podpořenou historickými kulisami. Dostala jsem opulentní kostýmní drama s nádhernou výpravou, precizními hereckými výkony od všech tří hlavních představitelek (dělit je na hlavní a vedlejší mi v tomto případě připadá skoro nemožné), ale pro Lanthimose tolik typického černého humoru a bizáru bylo bohužel pomálu. Druhá polovina filmu mě tak svou repetitivností trochu nudila.(2.1.2019)

  • Marius
    ****

    Kostýmovka? Nie, toto sa nedá porovnávať ani len s minuloročnou ruskou Matildou, nieto s Marie Antoinette alebo inými kostýmovými perlami. Historický ? Vo veľmi hrubých črtách. Psychologický? Too wannabe. Novátorská kamera? Akože keď poprestrihávame s pár zábermi cez extrémne širokouhlé objektívy bez toho aby to malo nejaký symbolický zmysel (učte sa od Spalovača mrtvol), tak načo. Záberov, kde by som si povedal, že je to fakt krásne veľmi poskromne (aj v tomto sú lepšie vyššie uvedené kostýmovky). Takže smerom nahor to ťahá len Rachel Weisz, Olivia Colman a Rachel Weisz. 7/10(8.2.2019)

  • Joe Alwyn

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace